9.1.2016

Kuumaa!

Tänään meillä oli suunnitelmissa. että otamme iisin aamupäivän jaa aamupäivän jälkeen käymme hakemassa Su:n äidiltä eiliset tavarat ja sitten lähdemme Karon beachille markkinoille.

Aamupalan söimme Islamilaisessa ravintolassa, kuten normaalisti. Sitten läksimme köpöttelemään Su:n äidin majapaikkaa kohti. Matkalla sinne Su kävi ostamassa hiustenhoitoon liittyvää tavaraa pussillisen verran.

Haettuamme tavaramme Su:n äidin luota, päätimme lähteä tien päässä olevaan Ao Chalong villa and spa:n ravintolaan. Tässä hotellissa olimme viimeiset 2 yhteistä yötä kun tapasimme ensimmäistä kertaa. Ravintolassa joimme molemmat mehu drinksut ja nautimme näkymistä.

Sittenpä tulikin aika lähteä takaisin hotellille koska bussien kanssa pelleilyyn menisi taas kuitenkin aikaa. Läksimme kävelemään ja mietimme että miksi täällä on niin kuuma? Katsoimme kelloa ja huomasimme että olimme olleet ulkosalla jo reilut 3.5 tuntia ilman sen kummempaa varjoa ja vettä. Ainoat nesteet siihen mennessä olimme juoneet aamupalalla ja ne ravintolan mehu drinksut. Normaalisti kyllä pidämme huolta nestetasapainosta mutta tänään se oli unohtunut... Tämän kun piti olla vain pikainen reissu ennen rannalle menoa. Kun pääsimme takaisin hotellille, meidän perässämme oli hikivana josta näki missä olimme kävelleet... No ehkä pientä liioittelua mutta siis hikoilimme kuin pienet siat. Yhdessä tuumin päätimme olla menemättä tänä päivänä rannalle. Ehkä huomenna yritetään uudestaan...

Huilitauon jälkeen läksimme käymään iltamarkkinoilla. Päätimme mennä sinne pienen kiertoreitin kautta, kävimme katsomassa Chalongin laituria. Chalongin laituri on varmaan kilometrin pitkä, nykyään aika likelle kaikki turisti sukellus, snorklaus yms. matkat lähtevät sieltä ja päättyvät sinne. Me satuimme sinne juuri matkojen päättymisaikaan, joten ryysistä riitti ja emme kehdanneet mennä tällä kertaa alkua pidemmälle.

Sieltäpä sitten menimme iltamarkkinoille. Ostimme sieltä ruokaa ja Su osti itselleen vaatteita. Takaisin tullessatuli pimeää ja Thaimaassa se ei ole turvallista aikaa jalankulkijalle... Ainakaan Phuketissa. Kotiin pääsimme kuitenkin  turvallisesti. Kävimme uimassa ennebn ruokailua ja menimme aikaisin nukkumaan. Aamulla on aikainen nousu...