9.1.2018

Chinatown retki

Tänä aamuna kun heräiltiin niin Su sai soiton autokoulusta, että opettaja on kipeenä. Eipähän muuta kuin suunnitelmia miettimään. Siinä tuli sitten mieleen että lähetäänpäs nyt tekemään se meidän monta vuotta suunnitelmissa ollut kävelyretki.

Suunnitelmissa oli puksuttaa julkisilla Hua Lamphong juna-asemalle ja sieltä sitten jatkaa kävellen eteenpäin. Alunperin oli tarkoitus lähteä liikenteeseen heti kukonlaulun aikaan mutta nyt pääsimme aloittelemaan vasta joskus 11 aikaan. Läksimme liikkeelle kävelemään katuja pitkin suunnitelman mukaan. Hetken käveltyämme huomasimme että liikkeet eivät olleet vielä auki. Siitä huolimatta liikennettä oli aivan järkyttävä määrä.

Oli kuuma, todella kuuma. Ei siellä Chinatownissa ollut niin mitään katsomisen arvoista. Suoraan sanottuna välillä haisi paska. Jalkakäytävät oli suurimmaksi osaksi hyvässä kunnossa mutta koko ajan piti katsella että mihin astuu. Su meinas kuolla kun mopo meinas ajaa päälle. Väliin jäi jokusen Aamulehen mentävä väli. Vaikka mopomies ajoi punaisia valoja päin todella räikeesti, niin tottakai se oli Su:n syy.

Kesken matkaa kuulin Su:n sanovan itsekseen "minä rakastan Suomea..."

Pääsimme noin puolenvälin krouviin, parin ostoskeskuksen ryhmittymään. Varsinkin ensimmäinen ostari oli niin hirvee paikka että jopa Su kaiken hien keskellä sanoi että mennäänkö täältä pois. Toisessa ostarissa hetken katseltuamme tuli vieno pyytö lähteä takaisin hotellille. Eipä siinä, sieltä ei päässyt suoraan mihinkään järkevään paikkaan joten otimme taksin alle ja menimme meidän "kotiin" MBK:hon. Taksi maksoi pari euroa. Tästä sitten suunnistimme hotellille suihkuun, lepäilemään ja toipumaan tästä pettymyksestä. Meillä oli tarkoitus lähteä jokusen viikon päästä Su:n siskon perheen kanssa käymään illalla Chinatownissa mutta nyt tämän jälkeen emme kyllä varmasti lähde.

Ilalla vielä käytiin ostamassa Silomista ruokaa. Su osti tulista ruokaa vaikka sanoi myyjälle että ei tulista kiitos. Koska ruoka on ruokaa ja sitä ei voi heittää pois, niin se oli pakko syödä. Nyt sitten joudutaan varmaan perumaan huomisia suunnitelmia koska voi olla että hieman kiertää vatsassa yöllä... Melkein tätä päivää vois kuvailla sanoilla "verta, HIKEÄ ja kyyneleitä"

Eipä muuta tällä kertaa. Katellaan ens kerralla!