21.4.2017

Hääpäiväjuhlistus suunnitelmat eivät vaan onnistu + terveysturismia?

Eilissä päivänä otimme toosi hitaan lähdön päivään ja söimme aamupalan myöhään aamupäivällä. Päivällä otimme päikkärit valmistaaksemme iltapäivän aktiviteetteihin. Läksimme nimittäin käymään Chalongin satamassa / laiturilla. Lähes kaikki Phuketin turistiveneryhmät lähtevät täältä nykypäivänä. Satamassa itsessään ei tosiaankaan ole mitään ihmeellistä mutta laituri on Googlen mukaan 720 metriä pitkä. Laituria ei tarvitse kävellä päästä päähän vaan siinä kulkee busseja muutaman minuutin välein ryhmäturisteja kuljettamassa.

Satamassa pyörimisen jälkeen menimme syömään nurkkaravintolaan, joka on siis meidän lempiravintola Phuketissa. Ruokahan siellä oli hyvää, kuten normaalisti. Mitäpä muutakaan tältä paikalta osaa odottaa.

Ravintolasta kotiutumisen jälkeen Tuomo päätti lähteä uimaan yksin, Su;lla ei oikein ollut fiilistä uimiseen. Tehdään pitkästä tarinasta lyhyt, Tuomo putosi uima-altaan vieressä olevan puulattian läpi metrin verran alaspäin ja siinä tohinassa sai haavan vasempaan sääreen. Hotellin omistaja tuli siihen sitten katselemaan ja tuumasi suoraan et nyt mennään sairaalaan. Eipähän siinä, Su toi tavarat alas ja hypättiin omistajan auton kyytiin ja mentiin Bangkok Phuket sairaalaan. Tuli 9 tikkiä sääreen, ja paikattiin vähän muita pikku naarmuja. Oikea pohje ja olkapää tärähtivät hieman putouksessa mutta muuten ei ole mitään sen kummempaa. Viikon verran pitäs jokapäivä puhdistaa haavaa klinikalla ja syödä antibioottikuuri loppuun. Reissussa sairaalassa meni melko tarkalleen 2 tuntia, puolet ajasta istuttiin autossa. Reissu maksoi hieman vajaa 300€, onneksi on matkavakuutus. Rahat saa sitten joskus takaisin kun niitä rupeaa vaatimaan.

Tänään käytiin sitten puhdistamassa haavaa ensiapupolilla tuossa muutaman minuutin kävelyn päässä, ja pitää sanoa että ei Suomen terveydenhuollolla ole hätää. Meillä on asiat kyllä hyvin...

Su siinä samassa kysäsi jotakin kutinaan joka on pikkuhiljaa hiipinyt hälle täällä Thaimaassa ollessa. Sai lääkkeitä ja ainakin näin 8 tunnin perusteella ovat auttaneet. Itse ei tosin ole varmaan asiaa huomannut.

Tuomon jalan takia siis hääpäivä juhlistusaktiviteetit jäävät tekemättä, lähinnä siis uiminen, kuntosalilla käyminen, minigolffin peluu yms. hikoilua aiheuttava toiminta. Huomenna siis vaihdamme hotellia Karon Beachille "pikkasen" parempaan paikkaan missä normaalisti viettäisimme aikaa. Tuomon oleskelu menee lähinnä varmaankin hotellilla olemiseen, joten kauheasti ei tässä blogissa tule tapahtumaan siihen viikkoon kun ei kauheesti saa tuo haava kastua, Täällä on nääs lämmin ja hää hikoilee. Mutta kipulääkkeitäkään tarvitse edes syödä, joten elämä voittaa vielä :)