13.5.2017

Mausteita ja ylläri majoitusta

Torstaina tuli vuoroon päivä, josta Tuomo ei välttämättä niin kauheasti aina näillä meidän matkoilla  välittäisi hirveästi. Nimittäin, tänään on vuorossa "retki" Khao san roadille. Me ei mennä itse asiassa aivan Khao san roadille vaan korttelin päähän tästä matkailijoiden helvetistä. Khao san road tuli aikas monelle ihmiselle tutuksi The Beach leffasta "halpis matkailijoiden" mekkana Bangkokissa. Täällä majoitus on halpaa ja sitä on paljon. Ja tämä taas tarkoittaa että on paljon turisteja. Ja tämä taas tarkoittaa että me kumpikaan emme tykkää tästä paikasta. Su oli ennen Phuketiin muuttoa töissä varmaan 100 metrin päässä Khao san roadin alkupäästä.

Mutta se syy miksi tulimme tänne on siis mausteet. Täältä saa kuulemma Su:n sanomana parhaat nam prikit koko Bangkokin alueelta. Namprik on siis semmoista (hieman tulista) juttua mitä laitetaan valmiin ruuan päälle ennen ruokailua. Ja on muuten hyvää! Jos ei oteta huomioon tuota Khao san roadia, niin ainoa huono asia tässä reissussa on se että tänne tulo kestää ikuisuuden. Tunti ei tunnu missään. Matkustamiseen menee siis puoli päivää ja perillä oloon 10 minuuttia. Mutta kun tänne on tultava niin tänne on tultava! Tällä kertaa ostettiin jostain kumman syystä aivan älyttömän vähän tavaraa, kotiin tuotavaa kertyi vain 1 kilon verran. Onkohan Su tulossa kipeäksi? ;D

Kun lopulta palasimme hotellillemme, paljastin Su:lle yllätyksen, olin varannut meille hotellin seuraavaksi yöksi MBK:n läheltä. Ihan vaan ajattelin että koska Phuketin Hilton ei onnistunut niin kokeillaan tän päivän retken jälkeen jotain vähän normaalista poikkeavaa. Eli loput päivästä sitten vietimmekin MBK:ssa vieriessä ja hotellin toimivasta ilmastoinnista nauttien. Niin ja telkustakin näky muuta kuin lumisadetta! Ottakaa mallia, Hilton!

Pimeällä käytiin vielä kattopuutarhasta katselemassa näkymiä ja onhan ne aika siistit kyllä. Mutta hyvää kuvaa/videoo ei sieltä saanut koska sinne oli laitettu reunoille kalterit niin ulottumattomiin että kameraa ei voinut laittaa niitten välistä. Kaikki materiaali oli kuin suoraan vankilasta :D Nukutti ihan kivasti kyllä päivän reissun jälkeen.

--------------------------------------------------

Perjantaina Su ei jaksanut herätä aamupalalle, joten menin itse sitä nauttimaan. Oli aika matalaprofiilinen aamupala mutta tärkein toimi, kuuma oli kuumaa ja kylmä oli kylmää. Ottakaa oppia, Hilton! Siinä aamupalalla katselin, että kohta muuten sataa ja paljon.Oli sen verran tummia pilviä taivaalla. Ja kun pääsin takaisin huoneeseen, niin silloinhan satoi jo kaatamalla.

Sateen takia sitten odottelimme klo 12 asti, eli siihen asti kun oli pakko uloskirjautua hotellista. Ulos mennessämme vielä satoi mutta se oli lähinnä ripeksimistä. Eli kerrankin meidän odotus palkitsi! Kun menimme ulos, niin huomasimme myös että siellä on aika viileä. Eli sadetta oli ollut ilmeisesti jo yöllä. Mutta ajatukseen, että jos ulkona on +26 C lämmintä ja on vähän vilpsakka olo, on aika vaikea tottua...

Palasimme "kotiin" ja pyykin pesun jälkeen sitten läksimme Silomiin puvun sovitukseen. Puku oli sopiva ja on valmis vajaan viikon päästä. Se voi hakea ensi viikon torstaina. Jees box. Sovituksen jälkeen pyörimme Silomissa ja etsimme ruokaa siinä samalla. Ajattelimme että emme enää tänä iltana lähde sen kummempaa tekemistä jahtaamaan koska huomenna on tarkoitus lähteä viikonlopun viettoon Su:n siskon ja hänen perheen luo. Okei, illalla vasta tavataan mutta matkat taas vie aikansa ja siellä tekemistä varmastikin riittää. Levätään tämä ilta ja huomen aamu kunnolla että jaksetaan nukkua sitten menomatkalla bussissa :D Mutta viikonloppu ollaan siis pois "kotoa".

Tämmöstä tällä kertaa. Katellaan ens kerralla!